Рекомендації щодо організації навчання
Лабораторія соціальних детермінант здоров’я дітей ДУ «ІГЗ НАМНУ»
Важливими факторами, що впливають на рівень розумової працездатності та розвиток втоми учнів є кількість уроків на день та тиждень, тижнева складність навчальних предметів, раціональність розкладу уроків. Перевищення допустимих меж цих факторів призводить до підвищення ймовірності появи високого рівня втоми у школярів у 1,3-3,5 рази.
Найбільш високі показники працездатності та низький рівень розвитку втоми учнів спостерігається за таких умов навчального процесу: кількість уроків на тиждень в 1-4 класах – 20-21, 5-9-х – 25-30, 10-х – 30-32.
Гігієнічні рекомендації до регламентації навчального навантаження та режиму дня учнів ЗНЗ
за умов класно-урочної системи викладання
Фактор | 1-4 класи | 5-9 класи | 10-11 класи |
Критерії | |||
Початок навчального дня, год. | 8:30 – 9:00 | 9:30 – 10:00 | 10:00 – 10:30 |
Кількість уроків на тиждень | 20-23 | 27-30 | 30-32 |
Тижнева складність навчальних предметів, балів | 108 і менше | 208 і менше | 222 і менше |
Кількість навчальних дисциплін у розкладі уроків | 8 і менше | 13 і менше | 13 і менше |
Тривалість домашніх завдань, год. | 1 і менше (в 1-му класі без обов’язкових ДЗ) | 1 і менше | 1,5 і менше |
Тривалість нічного сну, год. | 10 і більше | 9 і більше | 8 і більше |
Тривалість екранного часу, год. | 2 і менше | 2 і менше | 3 і менше |
Тривалість перебування на відкритому повітрі, год. | 2 і більше |