Рекомендації щодо організації навчання

Лабораторія соціальних детермінант здоров’я дітей ДУ «ІГЗ НАМНУ»

Важливими факторами, що впливають на рівень розумової працездатності та розвиток втоми учнів є кількість уроків на день та тиждень, тижнева складність навчальних предметів, раціональність розкладу уроків. Перевищення допустимих меж цих факторів призводить до підвищення ймовірності появи високого рівня втоми у школярів у 1,3-3,5 рази.

Найбільш високі показники працездатності та низький рівень розвитку втоми учнів спостерігається за таких умов навчального процесу: кількість уроків на тиждень в 1-4 класах – 20-21, 5-9-х – 25-30, 10-х – 30-32.

Гігієнічні рекомендації до регламентації навчального навантаження та режиму дня учнів ЗНЗ
за умов класно-урочної системи викладання

Фактор1-4 класи5-9 класи10-11 класи
Критерії
Початок навчального дня, год.8:30 – 9:009:30 – 10:0010:00 – 10:30
Кількість уроків на тиждень20-2327-3030-32
Тижнева складність навчальних предметів, балів108 і менше208 і менше222 і менше
Кількість навчальних дисциплін у розкладі уроків8 і менше13 і менше13 і менше
Тривалість домашніх завдань, год.1 і менше (в 1-му класі без обов’язкових ДЗ)1 і менше1,5 і менше
Тривалість нічного сну, год.10 і більше9 і більше8 і більше
Тривалість екранного часу, год.2 і менше2 і менше3 і менше
Тривалість перебування на відкритому повітрі, год.2 і більше