22 травня 2025 року відбулися ХV Всеукраїнські психолого-педагогічні читання «Професійна орієнтація: стан і перспективи розвитку»

22 травня 2025 року відбулися ХV Всеукраїнські психолого-педагогічні читання, присвячені пам’яті доктора педагогічних наук, професора Федоришина Бориса Олексійовича «ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ», які були організовані Національною академією педагогічних наук України, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, Відділом психології праці, Інститутом проблем виховання НАПН України, Університетом Григорія Сковороди в Переяславі, Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка, Науково-дослідним інститутом правового забезпечення інноваційного розвитку України НАПРН України, Науково-дослідним інститутом вивчення проблем злочинності імені академіка В.В.Сташиса НАПРН України, Державною установою «Інститут громадського здоров’я імені О.М.Марзєєва НАМН України».
Під час роботи читань були висвітлені такі питання:
- Федоришин Б. О. – фундатор психолого-педагогічної школи професійної орієнтації.
- Науково-методичні та практичні основи сучасної профорієнтації: нові підходи.
- Психологічний супровід професійної діяльності педагогічних працівників в умовах світових змін.
- Актуалізація та розвиток особистісно-професійного ресурсу людини.
- Стратегії усвідомлення професійного покликання та способів самореалізації випускників ЗВО: виклики сьогодення та перспективи.
- Професійна діагностика та консультування в умовах світових змін.
- Професійна адаптація та дезадаптація суб’єкта діяльності в кризових умовах життєдіяльності (війна, окупація, вимушене переселення тощо).
- Психологічна безпека особистості та правові засоби захисту особистості від загроз у сфері професійної діяльності.
- Психологічна та психотерапевтична допомога різним категоріям населення в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення, зокрема з питань особистісно-професійного розвитку.
Від ДУ «Інститут громадського здоров’я ім. О.М.Марзєєва НАМН України»з привітальним словом виступила заступник директора з науково-практичної роботи, д.мед.н, професор, член-кореспондент НАМН України Надія ПОЛЬКА.

З доповіддю «Застосування психологічних інструментів в освітньому процесі: оцінка впливу на ментальне здоров’я вчителів» виступила провідний науковий співробітник лабораторії соціальних детермінант здоров’я населення, к.мед.н., ст.досл. Тетяна СТАНКЕВИЧ.

У доповіді висвітлені результати дворічного дослідження ментального здоров’я вчителів, які застосовували в навчальному процесі «психологічні хвилинки» згідно з рекомендаціями МОНУ. Отримані дані свідчать про те, що попри широку інтеграцію психологічних інструментів у навчальний процес, позитивного впливу на психоемоційний стан самих учителів не зафіксовано.
Це свідчить про необхідність переоцінки підходів до програм психологічної підтримки вчителів у закладах загальної середньої освіти.
Також необхідно продовжувати моніторинг психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану для вдосконалення стратегій підтримки психічного здоров’я.





(дата опублікування на сайті 23 травня 2025 р.)